Äskningar

Idag har jag läst äskningar. Det är så svårt att välja. Vilka är viktigast?
Vilka är minst viktiga?
Vilka är onödiga?
Vilka kan genomföras även om de inte får hela summan de äskat för?
Jag har inte räknat men jag är övertygad om att det är äskat för bra mycket mer än vad äsknings summan är i budgeten.

Är det dags att UNF börjar rikta in sig på "kärnverksamhet"? Idag har vi fem delar/ben.
Politik och påverkan
Interndemokrati
Socialt (kamratstöd)
Förebygg (värvning och liknande)
Internationellt

När jag ska prioritera är det svårt för de olika utskotten kommer inte få i närheten av en femtedel var. Sedan är det inte säker att mer pengar ger bättre verksamhet.
Jag blir mer och mer osäker på vart jag skulle vilja se UNF i framtiden.
Vad är viktigast att vi har personal i Bryssel eller fungerande föreningar?
För mig är svaret där enkelt, att vi har fungerande föreningar.
Hur får man fungerande föreningar, och svara inte betalda verksamhetsledare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback