Halvröd torsdag

Heter det skärtorsdag för att skär är typ rosa och skärtorsdagen är ju ofta en halv arbetsdag medan de andra påskdagarna är röda och helt lediga? Altså skär/rosa lika med halva dagen ledig.
Eller är det för att man skär bort halva arbetsdagen?

I vilketfall tror jag att det är för att det är skärtorsdag som jag knappt fått några mail idag.
Men närmare 16 lär det droppa in ett par PM efterom de ska vara inlämnade innan 16 idag och skickas till alla som läser kursen.

Men jag och E var minsann så duktiga att vi skickade igår vid 13 tiden.

Så nu sitter jag och läser ignom arbetet vi ska opponera på.

De har gjort nästan ganska tvärt om hur vi har gjort. Frågan är bara vilket upplägg som är rätt?

Kommentarer
Postat av: Niklas

Namnet kommer av "skära" som förr betydde "rena", vilket syftar på att Jesus tvättade lärjungarnas fötter före deras sista måltid :)

Postat av: Jennifer

Ja så kanske det är i Skåne där ni även pickar ägg men i Sverige tror jag det heter skär av anledningen rosa så det så :p

2008-03-24 @ 14:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback