Tallinn semester


Tallinn är en mycket fin stad. Gamla stan finns med på världsarvslistan och 26 av 46 torn finns kvar samt två km av 4 km mur.


Vi gick upp i många torn, detta är i rådhustornet mitt på torget i gamla stan.


Jag försökte le lite men det blåste läskigt mycket och jag ville bara gå ner.


Snett men här är lite utsikt

Här är vi på en av alla promenader i gamla stan i Tallinn
Vi gick många, många promenader i gamla stan


Ännu en sne bild men hä kan man se likheten, att gamla stan i Tallinn är som ett stort Visby.


En dag åkte vi på öppen luft musseum, friluftsmuseeum. Det var lite som Skansen.


Vi passade på att fika när de var någorlunda fint väder.


Den observante ser att jag har långärmat men inte JW, och jag frös så fort solen gick i moln.


Från museet var det nära till Tallinns zoo, vi är av princip mot zoo:n men vi hade ju köpt Tallinn card så de lär ju få pengar även om vi inte gått dit.


Tydligen kan man bli biten om man stoppar in handen i typ lejon buren, det kan ju vara bra att veta.


Vi åkte även ett sånt där turisttåg som egentligen inte är något tåg, det guppade väldigt mycket när vi åkte på riktig kullersten.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Snygga bilder! Jag gillar den första bilden på Jimmy :)

Postat av: jimmy

jag gillar första bilden.. för den har jag tagit uppe i jätte högt torn...

2008-06-18 @ 13:32:07
Postat av: patrik

Jag tyckte väl att att Talinn liknar ett jätteVisby...



Ni såg ut att ha haft det riktigt trevligt =)

2008-06-19 @ 11:49:45
URL: http://[email protected]
Postat av: Anja

Mmm det ser mysigt ut. Får hoppas att det passar bättre nästa gång så kan vi kanske åka ihop :)

2008-06-20 @ 15:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback