Läger-pirr-pepp-nerverna har anlänt!

Jag har nu börjat packa.
Jag ska använda min stora ryggsäck för första gången sedan jag kom hem från Tanzania.
Det är många saker som ska med. Men jag har rationaliserat lite.
För visst är väll ett par ecco ballerinaskor ett alternativ till sandaler eller gymnastikskor och altså gör att jag kan ta med dem istället för de andra två?
Jag har ju ändå inte tänkt klättraiberg eller spela fotboll och jag har packat ner kängor.
Hemma hos mamma hittade jag smörkniven som jag gjorde i lågstadiet. Även den får äran att följa med för att lite bevisa att det aldrig funnits någon ens lite scoutgen i mig (den har en lätt opraktiskform).
Jag har packat med ett gäng förpackningar hårtbröd med sådant där pålägg som mest smakar salt utifall att.
Med från Tanzania tiden finns även resorb i fall jag eller någon i min närhet dricker för dåligt (jag förväntar mig sol) och så har jag tänkt köpa en lite flaska handsprit.

Jag har lite olika mål för lägret (icke rangordnade):
Att mina pass om kurspärmen ska vara inspirerande
Att FS mötet ska gå bra
Att få till utlåning av FS person någon eftermiddag i stil med låna en levande bok.
Att få träffa mängder av medlemmar

Ett inte lika UNF:igt mål är att den där sommarkänslan och solbrännan ska infinna sig.

Jag har ingen aning om vilka jag ska bo med.
Jag ska bo i ett av tälten som lägret står för, det kommer bli intressant men lite läskigt i mwalovsbehovstrappestil.
Vilka ska jag sova brevid, vilka vill laga mat med mig?
Jag ser det som min uppgift att rodda ihop ett matteam med som kanske inte känner några andra i vår stadsdel, eller som tänker som mig (vem kan tänkas vilja laga mat med mig).
Jag tänker föreslå kötbullar och pasta varje dag med någon bra grönsak till :)
Det kommer bli ett bra läger!

Det blir spnnande och se om valberedningen kommer finnas på plats för att kolla läget med oss i styrelsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback