Vi gör slut med ditt fackförbund

Det kanske är en affärsidea?
Jag har pratat med en riktig telefonsurtant idag som raskt fick mig att bestämma mig för att gå ut UNIONEN.
Hon sa att jag hade fått det här med fackförbund om foten och kunde inte ge en anledning till varför jag ska vara med när jag är student. Ett eftersom jag inte har nyttjat några försäkringsrabatter (vi är försäkrade via Kommunal) och två eftersom jag inte har någon fast anställning som jag kan bli av med under studietiden.
Hon försökte föreläsa för mig om förtroendeuppdrag och andra saker som hon helt klart vet mindre om än vad jag vet. Hon riktigt lillaflickade mig. Sånt tar inte jag.
Två förbenade månader till måste jag betala för eftersom man måste ansöka om att få gå ur.

Idee till kongressen se till att skriva om UNFs stadgar till att man måste ansöka om att gå ur och betalar man inte medlemsavgiften skickas det till kronofogden. Då kommer vi öka i medlemsantal och öka betalningsfrekvensen. Klockrent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback