Jobba sommaren 2008

Nu har jag mailat mitt förra jobb som sommarjobb hos dem. Det är ett rätt tråkigt jobb som inte är direkt bra betalt. Men förra sommaren fick jag jobba precis de veckor jag ville så nu när jag kollade på denna sommaren så tänkte jag bättre få jobba precis som jag vill än lite mer i timman. Dessutom eftersom vi bara läst A kurser så är det inte så troligt att jag kommer kunna hitta något jobb som kommer hjälpa mig få jobb efter examen. Det får komma nästa sommar. Dessutom är det trevligt att jag inte måste lärain en hel massa nya saker på sommaren när det är vad jag gör resten av året.

Förra sommaren var jag en vecka i Norge med kamratstödsledar utbildningen, en vecka på kongress och en vecka på arbetsvecka. Därför känns det lite konstigt att bara en vecka är inbokat i UNFs tecken denna sommaren. Active summercamp!
Jag har bestämt mig för att ha ledigt en vecka när terminen slutar i juni. Då planerar vi att åka till Tallin A och N vi vill gärna par resa med er:)
Sedan vill jag vara ledig veckan före och efter Active camp och en vecka ledigt innan skolan börjar igen så det blir sju veckor jobb denna sommaren. Förre blev det fem. Visst är det trevligt med pengar men jag tycker jag ska vara ledig. Och eftersom jag inte super har jag en mycket bra ekonomi som student.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback