Frivillig kåravgift

Jag är helt för eftersom min kåravgift används till dåliga nollningar och att subeventionera julfester.
I sverige har vi föreningsfrihet. Man kan själv välja om man vill vara med i föreningar, eller nej studenter kan ju inte välja vi måste.
Synd att det tidigast går i kraft 2010. Jag vill ha det helst genast men alla fall till hösten.
För då måste kårerna börja jobba mer för att få medlemmar och se mer till vad medlemmarna vi ha.
Jag anser att kåren ska vara studenternas fack. Men när jag påpekade att det är omöjligt att via kollektivtrafik ta sig till Sundsvall innan 10 på morgonen från Östersund fick jag bara ett svar att ordföranden skickade det viare till viceordföranden och sedan fick jag inget svar och inget har hänt.
Därför vill jag inte betala pengar till dem. När det inte ger mig något alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback