Active summercamp Sc8

Jag kom dit med Stokholm/Uppsalas buss som kom sent för att vi fick vänta in de från Gotland vars färja vart lite halvtrasig.
Det är svårt att beskriva lägret men det var överförväntan. Även om jag verkigen inte blivit övertygad om att bli socut.
Det där med att laga mat tillsammns är ju fint men jag vecohandlar ju för att slippa välja mat varje dag, för att ha gjort det en gång i veckan så är det klart.
Tält gick helt okej men då var vi 6 stycken i ett tovlmanna tält. men jag vaknade vid sju på morgonen av panikvärme varje dag.
Riktigt bra saker var:
Speedfriending, bra jobbar Linda!
Nattcafét
Verkstäderna, även om det var tydligt att de mer ideologiska verkstäderna var av mindre intresse.
Gölen,pölen där man kunde svalka av sig
Buddies on dutey, de/vi fick massa beröm för att vi fanns. Även om jag inte hittade några som mådde dåligt.

Det var nog smart att åka hem när det var som roligast, fast jag missade Bångs...

Utan sol och värme i början på veckan tror jag det hade blivit lite mindre bra stämning.
Men om vi gör ett nytt försök och kanske försöker balansera så att det inte är 80% socuting och 20% UNF så kan det bli riktigt bra!

Hur jag tänker kring procenten.
80% socuting
Hur vi bodde och lagade mat, kan låta litet men blev riktigt stort och tog många timmar per dygn.

20% UNF verkstäderna, att få välja själv, kvällsaktiviterna.

Jag tror ju att det finns en anledning till varför socuterna hängde i kvateren/byarna på dagarna och UNF:arna vid Gölen, cafet och verkstäderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback