Regeringen har skrivit en nationell handlingsplan. Det gör man jämt numera när man inte riktigt vet vad man ska ta sig till.

Regeringen har skrivit en nationell handlingsplan. Det gör man jämt numera när man inte riktigt vet vad man ska ta sig till. Detta tycker jag var ännu roligare än att garva åt personer utan självinsikt som söker till TV program.
Jag håller på att läsa en artikel på drugnews.nu
, Är det verkligen nyttigt att dricka sprit?
?Men kanske borde vi få ett mer naturligt förhållningssätt till alkohol, säger jag.
"För svenskarna är det naturligt att dricka sig full," säger Sven Andreasson. "Någon annan form av naturlighet gives inte."
?Men de sydländska vanorna, försöker jag. Det är ju så kultiverade.
"Det där är en myt", säger Sven Andreasson. "När jag besökte en konferens i Spanien så framkom det att majoriteten av alla misshandelsfall i hemmen är alkoholrelaterade. Glöm bilden av den spanske pappan som dricker sin två glas vin om dagen och är snäll hela tiden."

Mycket läsvärd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback