Plugg?

Idag var det nollning. Jag medflera trodde att eftersom det började redan 12 så skulle det nog INTE gå ut på att supa sig full men joho då det gjorde det.
Vi började med lite förnedring i Badhusparken med lakans bandans och annat skit. Sedan körde vi burträskbingo som i sig är trevligt. Förutom att alla fick tillbaka flaskor de lämnat in tidigare (jag fick dispans så ni kan gissa vad de innehöll). De som hade lämnat in vattenflaskor fick transparant sprit annars så följde det färg, mer apelsin lika med gulfärgad sprit. Altså för att kunna supa på öppengata. Flaskorna skulle vara uppdruckna på timman vi hade på oss och om de inte var det så skulle det bli minus poäng.
Sedan skulle vi till Frösön där det visade sig att det var irlänsjulafton, variant dricka en öl kunna vända muggen överhuvudet om du inte druckit upp allt så drick en öl till och spring tio varv runt din fadder. Sedan tillbaka till nästa. Men nykteristen (jag) skulle få springa 20 varv istället för att supa. Där fick jag nog och gick hem innan de började springa. Jag vill inte stödja sådanhär skit. Och jag som funderade på att skita i att gå dit men tänkte äh jag måste ju lära känna dem.
Jag är besviken. Dessutom var det inte ens 20 av de närmare 60 som ska läsa som vad där. Klart att sådanhär inte passar för de flesta. Jag fattar att de vill supa men idag skulle de ha förfest och gå ut med så vad är problemet med att göra något trevligt för alla? Även de "gamla" och han med ybersynproblem som har en sådan stav för att ta sig fram.
Jag fattar att Nollning handlar om att faddrarna ska ha trevligt.
På ett sätt vill jag ta tag i skiten till nästa år på ett annat sätt känner jag att jag har viktigare saker att göra.
Och hur är det egentligen får man supa vid Frösöns båthamn runt 14?

Kommentarer
Postat av: IKMK

Bra att du försökte, bra att du gick därifrån.

2007-09-08 @ 18:28:48
Postat av: Niklas

Efter min nollning, som generellt var mycket bra, tror jag det är viktigt att skolan är inblandad i nollning OCH tar ansvar! Hur var det med din nollning? Vem/vilka arrangerade den?

2007-09-14 @ 18:57:31
Postat av: Jennifer

Jag tror det var PUB. En styrelse som finns för Personalvetare på Mittuniversitetet. Men det kan lika gärna bara ha varit de intresserade från dem året ovanför oss. I vilket fall var det asdåligt. Jag fudnerar på om jag ska sitta i den där styrelsen och förvirra bort dem med det kunskapsövertag jag har om styrelsearbete och få till någon drog kausul. Ibland är demokrati riktigt bra. Samtidigt orkar jag inte lägga energi på folk som uppenbarligen tycker att ölhävartävlingar är det bästa för jag har problemt (?) att jag tycker mig vara för mer än dem och ärligt tror jag att de är lite mer korkade än vad jag är.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback