Ego kick

Igår var det föräldramöte på Hilmas dagis (ja jag vet att det heter förskola, sedan förskolereformen på 90-talet men det struntar jag i). Jag var barnvakt till Hilma under tiden och när jag kom in fick jag veta att alla på dagis hade fått höra att jag skulle vara med Hilma den kvällen. Det är inte ofta jag får vara så cool så jag passade på att ta åt mig ordentligt.

Det är galet vad hon pratar nu för tiden. Men det nu bäste sättet att få henne att göra något är att be henne visa.
När vi läste saga så undrade hon om det skulle vara en stor tårta när Anton fyller år (på söndag). Jag svarade ja. Då undrade hon om hon också skulle få. Jag svarade ja igen och hon utbrast i en närmare hysteriskt glatt skratt.

Så fort jag berättar något om Hilma så säger JW bara, -Jag är inte förvånad hon blir ju mer och mer lik dig för varje dag.
Jag antar att han bara menar positivt med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback