Det här med Pride

Jag tror att det är dumt att försöka tvinga folk (även de med förtroendeuppdrag) att göra saker på grund av dåligt samvete.
Jag känner just nu, nehej du jag tänker då verkligen INTE gå i någon Pridefestivalståg nästa år. Speciellt inte bara för att jag blivit pressad till det.
Där emot kan jag mycket väl tänka mig gå i Yran Pride eller någon annan prideparad där det gör skillnad att jag FS ledamoten är där. På en sådan ort där vi kan få publicitet för en sådan sak. Jag kan gå pridetåg av många anledningar men icke att jag tänker göra det bara på grund av att det ser bra ut med mitt uppdrag och att jag ska skämmas annars.
Det är som kvotering kul att ha dig här kvinna eftersom du är kvinna och inte speciellt bra.
Jag vill ej gå i ett pridetåg för att vara FS och inte för att jag är bra utan bara för att det är FS och ser bra ut.

Mitt andra motto för perioden utöver Jag ska inte bli en nöjd Ja-sägare är:
Jag tror att fler kan och det ska vi nyttja.

Kommentarer
Postat av: Robert

Ojoj, jäklar vilket bra inlägg!

Postat av: Jennifer

Tack Robert

2007-09-13 @ 20:49:58
URL: http://jenniferjamtland.blogg.se
Postat av: Sara

Kör hårt Jennifer! Bra tankesätt! :)

2007-09-13 @ 22:07:16
URL: http://www.lundellfoto.se/
Postat av: AeroTech

även denna gång håller jag med dig...

2007-09-17 @ 18:44:29
URL: http://aerotech.blogg.se
Postat av: Peter Andersson

Kan ske sant, men å andra sidan är det ett ställe där det kanske är skitviktigt att vi finns med. (UNF). Alkoholkonsumtionen bland HBT-folk är betydligt högre än hos övriga grupper. Andra droger är överrepresenterade bland HBT-folk, och nya droger är ungefär 1 år före bland HBT-gruppen än bland vanliga "Stureplanare". Då det är hög konsumtion och missbruk i den gruppen finns det stort grupptryck och därför är det en arena jag tycker UNF ska synas och finnas med på. Inte för att man sitter i FS eller så, utan den betydelsen av att trycket ökar på unga HBT-personer att pröva på saker som de kanske skulle stå över om det finns alternativa vägar. UNF finns där, och har gjort det ett tag, men det är ett fåtal som är där. Vi borde ta mer plats och synas mer och visa att vi faktiskt har ett alternativ att erbjuda. Sen är det ju faktiskt så att FS är goda förebilder och många ser upp till FS, därför kan det vara bra med normerandet av HBT-åsikterna inom UNF om vi visar att UNF faktiskt räknar in HBT till alla människors lika rätt och demokratibilden. Den är inte den bästa inom UNF runt om i landet.

2007-09-20 @ 16:00:15
URL: http://zodiac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback