Finhelg

I fredags hade jag föreläsning redan 8:15 något jag uppsakttade mycket eftersom solen tittade fram så där på morgon kvisten och vid 11 var det strålande sol så vi tog och handlade införkvällen lite tidigare. Det var hela tre kom och prova den här produkten personer på Ica. När jag nästan hade tänkt sätta mig och läsa så ringde systeryster och undrade om jag ville gå på stan med henne. Och eftersom hon för en gångs skull är i stan. Jag köpte en fin fin klänning för 100 pix på rea. Sedan blev det mat pyssling och hår krullning för fulla muggar.
På kvällen hade vi (äntligen) inflyttningsfest. Det blev rätt fullt här.
Igår hjälpte Ida mig att borra så nu har vi två skåp uppe och två tavlor (det kommer mera).
På kvällen såg jag på Melodifestivalen med en av pojkarna lite ovanför, LL och grannarna. JW, JJ och den andra pojken lite ovanför spelade poker i köket istället.
Idag skulle jag läsa massor men systeryster sms:ade att Hilma skulle komma på besök så jag tog första bussen till Torvalla. Denna gången spydde hon ej på mig men lyckade tjonga in skohornet (som är gjort av metall) i huvudet och så kunde jag fnissa då hon tyckte att min brors rum var stökigt och la alla böcker och tidningar (många var de) i tvättkorgen.
Sedan har jag läst ut ett kapitel allafall samt lagat middag eftersom JW börjat känna sig som hemmaslav.
Jag hoppas lite på att komma upp i bra tid imorgon då jag har en del läsning att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback