Packning

Imorse mötte jag min syster när hon bytte buss på väg mot Exponorr. Jag fick en påse med luftmadrass och madrasspump. Hon fick en något mindre med ett fördelsedagskort till vår farbror som fyller 60 när vi är på kongressen och ett gäng hårspännen för jag auktionerade-in 36 st.

Efter det:
Provpumpade jag madrassen vars lilafärg falnat ordentligt de senaste åren.
Insåg att de saknades en plupp så att luften inte kommer ur kudd delen  och var glad att jag provpumpade madrassen. Jag byggde en plupp av två plugg och lite tejp. Fungerade finfint!
Jag packade även och tänkte oj vad mycket plats jag har jämfört med när jag åkte till Norge. Sedan kom jag på att sovsäcken skulle ner också...
Jag packade för alla väder eftersom vi ska vara ute en del. Det bli lite extra när det dels är regnkaos och varmfront på väg. Altså allt från regnställ till sommarklänning.
Gick jag en sväng och köpte pysselsaker för 59 pix, en vattenkaraff, fixade mina glasögon som var för tajta nu är de för lösa, lämnade post nyckeln i min morbors brev inkast och köpte tågfika till imorgon.

Snart ska jag:
Hälla över bubbelvatten i småflaskor, göra fika, lägga pärlplattor, vänta på mer svar om middag på EP, boka bord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback