Ikea möbler

Jag är grymm på att till hälften sätta ihop Ikea möbler. Sista delen kräver allt som oftast rå muskelstyrka. Tur att JW är bättre på den biten.
Ikea besöket i tisdags har resulterat i ett rött plåt skåp som tv står på och som rymmer fula saker så som xlåda, dvd, video (ej inkopplad) och blindlådorna för internett uppkopplingen.
Ett varadagsrumsbord, en galet snygg vardagsrumsmatta som ser ut typ som en eniro karta, en fotölj med pall, en lampskärm, ett träd att hänga smyken i, en grillstekpanna, glas och ett helt gäng blommkrukor.
Det tog många timmar att få ihop men i sista sekund igår hann vi få i oss middag innan en del av släkten ramlade in på försenat födelsedagsfika.

Jag har jobbat en dag på min lediga vecka. Det var ok eftersom solen ändå tagit pension när jag är ledig...
Efter mycket övertalning och mutning med två biobiljetter, utöver min lön sa jag ja, så imorgon tänkte vi ta en bio.
Om inte allt är stängt då med.
JW är ledig denna helgen, jihoo tänkte jag, ledig på midsommar alla fall (han jobbade jul, nyår och påsk). Men icke idag jobbar han. Jag har inte orkat göra några planer trotts att han slutar 15. Men vi ska ju grilla är det tänkt, jag tror vi måste tänka om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback