Okej att Sundsvall är ett avgrundshål men jag måste ta mig dit

När X2000 börjar gå snabbare slutar de gå via Sundsvall så det redan engntligen sena tåget 8:04 kommer inte finnas när jag ska till Sundsvall den 16 januari. Y- buss kommer också fram aldeles för sent. Tidigast kan jag vara där 10:03 och jag börjar 8:15. Veolia kör ju bara ett tidigt morgontåg på måndagar. Eftersom mina kursare som är från Östersund inte är att lita på och jag varken vill sova en till natt i Sundvall eller köra själv en tidig vintermorgon så vet jag inte vad jag ska ta mig till.
När ska Mittuniversitetet ta sitt ansvar? Jag anmälde mig till denna kursen det gick att välja på Östersund och Sundsvall. Enkelt val, men det finns bara en skillnad mellan dem och det var att jag kunde skriva salstenta här. Var annan träff är i Sundsvall var annan i Östersund. Då tycker jag att Mittuniversitetet borde ligga på om att man  måste kunna ta sig mellan studieorterna. Andra universitet som har liknande uppdelning på olika orter har minnsan gratis resor för studenterna men inte MIUN inte...
Någon som har en ide på vad jag kan göra?

Kommentarer
Postat av: IKMK

Det finns säkert nån som pendlar, tror du inte. Och det borde finnas nånstans man kan annonsera om det.. ÖP?

2007-12-02 @ 11:21:36
Postat av: Kamilla

Du kan ju alltid flytta ifrån avkroken Östersund. Inte nära till någonting vettigt... ;)

2007-12-02 @ 18:08:48
Postat av: IKMK

Nu är ju Östersund bättre än det mesta, K, så..

2007-12-02 @ 19:36:28
Postat av: Jennifer

Avkroken är Sundsvall. Östersund är som hjortron Sveriges nyttigaste gobit.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback