Om du är i trakterna titta in på detta vettja!

Jag har nästan bestämt mig för att jag ska dit!

Tropiska skogar och makten över maten
Det goda livet och dess motsats-
fattigdom och utveckling i östra Afrika.

Birka Folkhögskola 21-22 oktober 2006

Välkommen till Birka!  Föreläsningar och workshop är öppna för alla. Anmäl 16/10 om du vill äta, fika eller övernatta, 063-147407

Lördag 21 oktober
    
13.00    Tropiska skogar – regnskog, miombo & mangrove   Maria Rydlund  
     Vårt liv och vår existens,    mat och medicin        Naturskyddsföreningen
Timmer och möbler, regnskog i din trädgård
14.30     Fika        

15.00    fortsättning

Makten över maten och mätta munnar       Christina Holmberg
Går jordbruk och konstgödsel ihop i Östafrika?        Eldrimner
                            
17.00-     Workshop
    Afrikansk dans & trummor          Sara Leijer
    De bästa i Sverige!              Jack Csylla    

19.00     Middag

Söndag 22 oktober

13.00    Det goda livet och dess motsats:         Lars Hagbord, forskareantropologiska perspektiv på     Kulturantropolog
upplevelser av fattigdom och         Uppsala Universitet
utveckling i östra Afrika

Kaffe
15.00     forts

16.00     Sammanfattning, utvärdering och avslutning

Arrangörer: Birka Folkhögskola i samarbete med Afrikagrupperna, JIDCA, ABF,
FN-distriktet Jämtlands län, Naturskyddsföreningen i Jämtlands län, NBV,
Primrose friskola, Studieförbundet Vuxenskolan, Studiefrämjandet.
Mer info:  HYPERLINK "mailto:[email protected]" [email protected], 063-147413, 070-625 63 64

            


Birka International 2006




Kommentarer
Postat av: Johan Rapakko

hej...jag trodde nästan du skulle ner till afrika igen :D.... vill bara tipsa dig om min blogg: http://rapakko.blogspot.se
hoppas du får en lika trevlig läsning som mig :)..kram johan

2006-10-18 @ 19:03:40
Postat av: Johan Rapakko

http://rapakko.blogspot.com ska det vara å inge annat

2006-10-18 @ 19:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback