Mer om Hello Saferidespelningen

Förbandet Maia Hirasawa http://www.myspace.com/maiahirasawa
Grymtbra jag kände mig mycket träffad av speciellt två låtar My New Friend och Rosalin. Som du kan lyssna på om du går in på länken ovan.
My New Friend handlar om henne själv under en period då hon både kände sig stark i perioder och sedan svag. Det är om sin starka sida hon sjunger för det är den hon vill vara med mer.
Rosalin är en sång om en kvinna som hon träffade i Indien som tog hand om så många så väl.

Hospitalet som Vapnet med snabbare och skramligare helt enkelt nej, jag gillar ej han som sjunger.

Hello Saferide www.hellosaferide.com
Låtar finns på båda myspace sidorna.
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=40816879
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=40816879

Spelningen hade ett mycket bra uppläg där hon varvade nya och gamla låtar på ett mycket bra vis. Hon har dessutom det bästa mellansnacket. - Om ni undrar vaför jag är så uppklädd så är det för att sist jag var på Gamlateatern var när jag tog studenten.

Jag är glad att jag gick trots att jag är besviken över stolarna och förvånad över den höga medelåldern men det stog ju iallafall tre Jämtar på scenen så det var väll släktingar...

Det var fint att hon spelade sången från mig till JW.

Tyvärr finns inte min nya favorit som hon sjöng själv när de blivit inapplåderade för tredjegången på myspace:

Last Bitter Song

Now, this will be the last bitter song
 It will be my last, real bitter song about you

From now on, I’ll write about flowers and butterflies
 Chickens and kittens and shit
 From now on, I’ll try to look myself in the face
 From now on, I’ll try to find someone who knows I exist

so I won’t have to feel like I do
 when I write my bitter songs
 This is my last real bitter song
 about you

I won’t have to mention she was blonde and thin
 with a peanut for a brain and volleyballs for chest
 I won’t have to mention: that’s always what happens
 when you leave him your key, he ends up having sex in your apartment with miss Non-Bitterness

So this will be the last bitter song
 I’m feeling cheerful already
 I’d like to break his neck, if I may

But most, I’d like to cut off that hair
 and cut off that head
 and cut off those volleyballs

And I hope her heart gets broken
 And I hope she turns bitter, really really bitter
 like me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback