Tokstädat

Nu är allt utom datorn packat och allt är städat.
Jag funderar på att ta en sväng på stan när jag ändå ska slänga sopor. Jag har för mycket saker.
Städ tips:
Det går att ta bort kalkavlagringar i badkaret med tvålull.
Sådanna där torkafönsterservetter är bra till det mesta.
Funktionen damsugamattor på damsugaren är grymt bra gå typ indiska handknutna mattor.
Det går att smälta bort is för att påskynda avfrotningen av frysen med hårtork.
Vattna blommorna efter att du torkat av blombrädan.
Tops kommer inte bara åt i öron uten även små skrymslen och vrår i ditt hem.
Våga slänga saker!
Det sista är även en uppmaning till mig själv.

+ poäng på att jag tog med ketchupen till jobbet (där den med all säkerhet kommer bli uppäten) istället för att slänga den.

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Jag har aldrig riktigt hajat det där med att använda hårtork till frysen. Det går ju faktiskt väldigt snabbt att frosta av en frys om man bara ställer in ett par bunkar med hett vatten i den. Ifall man nu inte är en sådan som vill följa hela avfrostningsförloppet genom att sitta framför frysen och titta på, förstås, då kan det ju vara lite tråkigare.

2006-12-04 @ 12:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback