En sak i taget

Matte ville veta mer om jobbet.
Jag har sökt ett jobb i Göteborg. Ett motsvarande jobb som min vännina fått, hon är också 21.
Jag fick veta att jag inte ens får komma på intervju för att distriktsstyrelsen i Göteborg tyckt att problemet med den tidigare anställde var att han var för ung. Därför dissade de mig på grund av min ålder.
Något som blir riktigt fel eftersom jag är mycket olik den som är anställd nu.
Jag tror att det inte riktigt är tillåtet att göra så. Därför ska jag ringa mitt fackförbund genast.
Enligt HTF finns det inget rättsligt att ta på när det gäller åldersdiskriminering men det finns riktlinjer från EU som säger att man ej får åldersdiskriminera vid anställning.
HFT-direkt tyckte att jag ska prata med Tobias T som är fackligreprecentant.

Kommentarer
Postat av: Matte

okej, det var ju ett väldigt konstigt motiv. var det den exaka motiveringen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback