Mongo yango

Bästa delarna va årets tal, hela talet hittar du på op.se

Detta är en historisk dag.
Inte bara att ni är här utan för att det för första gången blir ett öppet presidentval. Jag har i och för sig aldrig hört någon kritik mot mitt sätt att leda Republiken och regeringen - har ni?
Trodde väl det!
Men ändå: det är på sin plats att Republiken tydligare skiljer sig från bananrepubliker som Nordkorea och USA - genom ett oklanderligt val.

Varje nyfött barn belönas med en hektar fritidstomt i den jämtländska fjällvärlden. I Kina bestraffar man ett allt för vidlyftigt kärleksliv. I Republiken uppmuntrar - ja, nästan hetsar - vi till ett sådant.
Jamtland ökar när vi gökar!
Jamtland ökar när vi gökar!

• Det finns ju plusjobb. I den republik jag leder kommer det dessutom att finnas minusjobb, gångerjobb och delatjobb. På så sätt avskaffar jag all arbetslöshet.

• Gratis inträde på alla museer. Som museer räknas bussar, taxibilar, biografer, teatrar och golfbanor.

• En fjällbonde i Härjedalen kandiderar för Sverigedemokraterna. Han ska känna sig lika hemmastadd i Republiken som en slaktare på ett veganmöte eller som en kd-politikerErotikmässan i Älvsjö.

Republiken är värd att få en lika bra president som tidigare, en som kraftfullt leder en regnbågsallians med syfte att åstadkomma förändringar som leder till förbättringar för alla som inte förtjänar försämringar!

Framtiden är inte svår. Men den är vår. Leve Jamtland! Leve Republiken!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Jag fattar ingenting...

Postat av: Jen

Mongo yango är swahili och betyder min gud. Jag tyckte det var en passade rubrik eftersom jag gärna villt ro på våran fina republik, men jag förstår att den inte är riktigt på riktigt precis som gud (en ligt vad jag tror).
Ananrs så är det vär valda delar ur n´Everts presidenttal på årets Yra.

2006-08-02 @ 20:05:28
URL: http://jenniferjamtland.blogg.se
Postat av: Ted

Mongo yako... Själv har jag ingen mongo, lakini, det var ett mzuri tal. Mzuri sana! (Ursäkta min lite bristfälliga swahili.) Habari yako, my old friend? Länge sen vi ägnade oss åt civil olydnad nu.

2006-08-03 @ 01:08:10
URL: http://callander.se
Postat av: Jen

Ted gamle vän! Ni nzuri sana, bara bra. Kul att höra av dig! Ja du det är bara att boka tid så kan vi förstöra något dumt en vacker dag (eller sen natt)

2006-08-03 @ 22:04:35
URL: http://jenniferjamtland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback