Da vinci koden

Nu har jag sett den med L-L, sjärntals gånger smartare att se den idag än när vi funderade på att se den för en vecka sedan.

Idag har jag tapetserat, det är lite långtråkigt och svårt tt få det perfekt, men bra att kunna.

Bäst idag:
Morfar har gett ut en bok. Jag fick ett ex idag.
Det första han köpte när han var ung och tjänade egna pengar var en kamera. Genom alla år har han alltid tagit massor av bilder. Boken innheåller bilder från hans uppväxt i Gundsjö som ligger i nordligaste västernorrland. Samt det för mig intresantaste texter om allt möjligt från uppväxten. Om krig, att ha en stor familj, vanliga göro mål och mycket annat.
När jag var liten som sov över hos mormor och morfar brukade mormor undra om jag ville att de skulle läsa en bok eller om morfar skulle berätta om när han var liten. Jag älskade att höra om hur det var förr.

Jag har aldrig gillat fantacy som Star Wars och liknande men mången gång har jag drömt om att blivit född några generationer tidigare.
För övrigt om jag levt kring för så där hundra år sedan skulle jag nog haft ett par ungar nu och en man i skogen, intressant att tänka på tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback