Ansvarskänsla

Tydligen känner kvinnor mer ansvarkänsla än män. Jag antar att det har att göra med att kvinnor föder barn.
Om det är sant så kan det förklara varför jag bli så upprörd över de som inte bryr sig. Jag har jobabt med en del sådanna människor som verkligen inte verkar bry sig och det gör att jag mår ännu sämre när något går dåligt eller fel.
En annan sak som har med ansvarskänsla att göra är att jag mått mycket dåligt över att jag inte kunnat "rädda" en vän till mig som är adopterar av föräldrar som aldrig brytt sig. Min vän fick som resultat av detta ätstörningar när jag gick i högstadiet. Idag träffade jag en  bekant som även hon känner min vän, när jag pratade med henne  kom jag på att  inget ansvar kan läggas på mig. Jag var också bara ett barn, vad hade jag kunnat göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback