Vad ska jag göra?

Vem kom på att ge mig ett helt liv som jag inte alls är förberedd att fylla?
Jag är less på allt skitansvar, och dåligt samvete.
Jag vill nästan gå med i någon sekt för att slippa tänka själv.

Saker jag vill bli som jag inte tror att jag klarar/ vågar
  • Bli sexualkunskapslärare, obs lärare inte någon sådan där de här ställningarna är trevliga, bla bla. Utan jobba med barn i skolan. Mycket för att biologilärarna antas ta hand om detta pinsamma kapitlet men de får ingen utbildning. Även för att det är ett ämmne som ALLA i hela klasserna vill veta lite mer om.
  • Skriva för Kamratposten Sveriges bästa tidning. Jag har svårt för  fina ord som fina journalister använder för att få med sig sina nog fina läsare. Jag vill nå ut till de viktiga, barnen.
  • Samordnare av något slag för Storsjö Yran. Det enda jobbet som kan få mig att bo kvar i Östersund och känna mig stolt.



Kommentarer
Postat av: Linda

Hej.
Jag vill bli sexualinformatör eller nåt i den stilen. klart du vågar. vi kan göra det tillsammans :) jag blir mer och mer övertygad om att det är sexual och relationssnack som behövs här i världen, här i tanzania är det uppenbart.
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback