Hemma

Tillbaka i Östersund igen.
Resan var en trevlig tripp och jag har kommit på att jag må ut på fler utflyckter som denna. Att träffa vänner är viktigt.
Saker jag kommit på och förstått:
Bönder i Skåne är täta jämfört med bönder här.
Fisk är inte äckligt.
Det är nog ett Norrlands fenomen det här med att var och var annan person har apfula plasttofflor på sig.
Jag har gymt mycket tur, egentligen.
Jag gillar att bo centralt men det är mysigt att komma ut på landet.
Museeum är verkligen min grej
Svenska Akademien är bättre än bra.
I Skåne är Hiphop finkultur.
Viktigare än att tänka till på vilket band ska spela vart på vilken scen är att tänka på VAR scenerna placeras.
Sova är överskattat.
Grilla på stranden vid havet är mycket trevligt och går inte att göra i Jämtland.
Det finns verkligen många fler hus/gårdar/byar/städer/folk i södra Sverige.
Det är dumt att göra en snygg hood med dragkedja som går upp på huvan.
Flyg är värt.
13h på tåg var inte så förfärligt.
Jag tycker UNF markadsför sig dumt.
Hur många som helst har dreads i Skåne.
Och framför allt Skånska är inget påhittat språk för Mikael Wie, Svenska Akademien och andra artister. De pratar så på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback